tanitim@esenyurt.edu.tr 444 9 123

Oturum İzni

Üniversitemize kaydı gerçekleşen öğrencilerin ikamet izinleri 2016 tarihinde İç İşleri Bakanlığı (Göç İdaresi) ile YÖK arasında yapılan “Yükseköğretim Kurumlarındaki Yabancı Uyruklu Öğrenciler, Doktora Sonrası Araştırmacılar ve Akademisyenler ile Bunların Ailelerinin İkamet İzni Başvurularına İlişkin İşbirliği Esaslarına Dair Protokol”ün uygulanmasına dair ilişkin usul ve esaslar artık üniversiteler tarafından yürütülmektedir.

Kayıt işleminden sonra öğrenciden aşağıda belirtilen evrakları düzenlenmesi istenir;

  1. Başvuru formu ( [https://e-ikamet.goc.gov.tr/]bu link üzerinden evrak online olarak doldurulacak çıktısı alındıktan sonra imzalanıp diğer evraklarla birlikte Uluslararası ofise teslim edilecektir.İlgili web sitesinin ekran görüntüsü aşağıda yer almaktadır). 

 

  1. Pasaport ve geçerlilik tarihinin yer aldığı sayfaların fotokopisi
  2. Son giriş mührü fotokopisi
  3. Vize fotokopisi (varsa)
  4. İkamet kartı fotokopisi (varsa)
  5. Öğrenc Belgesi (Kayıt sonrası Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’ndan temin edilmektedir).
  6. Adres belgesi (Nüfus müdürlüğünden alınan yerleşim yeri belgesi veya Ekteki A-1 formu)
  7. Sağlık belgesi- SGK tebliği (Ekteki S-1 formu)
  8. Gelir beyan formu (Ekteki G-1 formu)
  9. Ödeme Makbuzu ( Yalnızca kart bedeli olan 89 TL ödenir. Ödemeler sadece vergi dairelerinden yapılmaktadır. İlk defa ikamet izni başvurusu yapan adaylar önce vergi numarası alır sonra ödeme yapar.)
  10. 18 yaş altı için doğum belgesi ve muvafakat-name
  11. 4 adet biometrik, arkası beyaz fonlu fotoğraf

Not:Hazırlanan evraklar Üniversite- Uluslararası Ofis Koordinatörlüğü’ne teslim edilecektir.

( İstanbul Esenyurt Üniversitesi- Uluslararası Ofis, Doğan Araslı Bulvarı No:79 34510 Esnyurt/İST.)

  1. Aynı üniversitede fakülte veya bölüm değişikliği ile aynı ilde üniversite değişikliği durumunda süresinde bildirimde bulunulması kaydıyla mevcut ikamet izni geçerliliğini korur. Bu durumda yabancı uyruklu öğrenci 20 gün içerisinde bildirim yapmak zorundadır.
  2. Farklı bir ildeki üniversiteden ilişik keserek ilimizde bulunan bir üniversiteye kayıt olması durumunda yeni başvuru yapılır.

Bu durumda ise ilişik kesme tarihinden itibaren;

a)     10 gün içerisinde randevu alması durumunda işlem cezasız olarak sonuçlandırılır.

b)    90 gün içerisinde randevu alınması durumunda işlem cezalı olarak sonuçlandırılır.

c)     90 günden sonra randevu alınması durumunda ise başvuru iptal edilir.